woensdag 10 april 2013

Wie wil er nu niet een bloem met een boodschap?

Vandaag nam een juf afscheid die een aantal weken bij ons heeft gewerkt.

Ze had met de kinderen van de klas iets leuks gemaakt en presenteerde er ook één aan ons.
Zoooooooooooooooo simpel en zo leuk!!


Wat heb je nodig:
*Stockmar krijt .
 
*Stevig tekenpapier. (ik gebruik hier 120 grams papier).

Je maakt een mal van een bloem met 8 bladeren (dat is het simpelst denk ik)



Die knip je uit, trekt hem over op dik papier en knipt hem uit.


Kleur de bloem met Stockmar-krijt (kan denk ik ook met ander vet krijt)



Vouw de bloembladeren naar binnen.........

....en leg 'm in een schaal met water.

Hoe lang duurde het? Een minuut of 2? (ik maakte foto's en lette niet helemaal op de tijd)

Een bloem met een boodschap, hoe leuk is dat? Als je dan op de achtergrond DIT blij-makende lied hoort...........zou mijn dag  niet stuk kunnen!!!
(deze is in elk geval voor mijn Lief!!)

Maar......als je kind net de 'SCH' heeft geleerd is'ie ook leuk......
en voor een puber de boodschap: 'Doe jij de afwas?' ook ;-)

Wat zou jouw boodschap zijn en voor wie???








2 opmerkingen:

  1. Ach wat een mooi gebaar, en wat zijn ze leuk.
    ik zou er eentje schrijven voor mijn lief; ik lief jou! Ach wat zoet

    BeantwoordenVerwijderen